[ALL] Dishonored

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Pagine: [1], 2
U.C. 1973
00sabato 29 settembre 2012 08:42




Genere: Stealth/Action/Fps

Distributore: Bethesda Softworks

Publisher: Arkane Studios

Sito Ufficiale: www.dishonored.com/

Data di Pubblicazione: 12/10/2012






Dishonored è un coinvolgente Action-FPS prodotto da Bethesda Softworks e sviluppato da Arkane Studios che permette al giocatore di vestire i panni di un assassino dotato di poteri soprannaturali. La storia è ambientata nella immaginaria città di Dunwall, fortemente ispirata alla Londra della prima rivoluzione industriale e permeata da un'affascinante commistione di tecnologia e misticismo che la rende tetra e inquietante.
Il protagonista, una volta guardia del corpo dell'Imperatrice, viene ingiustamente accusato del suo omicidio, e per questo incarcerato. Ma un'oscuro personaggio gli fa dono di incredibili poteri e di una maschera speciale, in grado di donargli capacità sovrumane.
La fuga dalla prigione e la ricerca di vendetta e verità sulla sua caduta in disgrazia lo guideranno nel gioco attraverso assassiini, fughe e complotti, in un gameplay avvincente e una grafica unica nel suo genere.




19max80
00lunedì 1 ottobre 2012 17:16
Sembra interessante [SM=x35363]
U.C. 1973
00lunedì 1 ottobre 2012 17:19
Re:
19max80, 01/10/2012 17.16:

Sembra interessante [SM=x35363]




calcolando quello che sta uscendo,e quello che deve uscire per il 2013 la next-gen la vedo ancora molto lontana [SM=g1432559]
19max80
00lunedì 1 ottobre 2012 17:21
Re: Re:
U.C. 1973, 01/10/2012 17.19:




calcolando quello che sta uscendo,e quello che deve uscire per il 2013 la next-gen la vedo ancora molto lontana [SM=g1432559]




Direi che un paio d'anni alla grande ancora possa reggere questa generazione di console [SM=x35361]
19max80
00lunedì 1 ottobre 2012 17:37

Christophe Carrier, di Arkane, ha svelato che inizialmente Dishonored poteva contare su meccaniche stealth molto simili a quelle di Thief, e che solo successivamente il team ha deciso di rimettersi al lavoro su questo aspetto del gioco, per diversi motivi.

"Siamo dei veri fan di Thief" ha spiegato Carrier, "la luce è estremamente importante in Thief. All'inizio, cercammo di rendere anche noi la stessa atmosfera: sfruttare le luci, e sfruttare le ombre. Ma ci siamo resi conto che anche se sei nell'ombra, quando sei di fronte ad un NPC non è realistico [che non ti veda, ndr], dobbiamo ammetterlo. Nel mondo reale non funziona così. Noi siamo abbastanza perfezionisti, volevamo che funzionasse come in Thief, ma in maniera molto realistica. Siamo impazziti con questi due punti fermi, ed abbiamo deciso di eliminare l'aspetto luce/ombra perché era troppo complesso riuscire ad inserire nel gioco entrambe le cose."

C'è un anche un altro motivo per cui Arkane ha optato per un mondo prevalentemente illuminato, come ha spiegato Dinga Bakaba, game designer e associate producer del gioco: "vi sarete accorti che i nostri artisti sono praticamente andati fuori di testa per creare un mondo ricco di dettagli ed il più interessante possibile. Sarebbe stato abbastanza contraddittorio andare poi a ricoprirlo di ombre, in mezzo alle quali non sarebbe stato possibile vedere bene."





Dopo uno sviluppo piuttosto travagliato Dishonored è finalmente entrato in fase gold, ed è pronto per essere stampato in massa e invadere così i negozi di tutto il mondo. Il nuovo stealth/action/adventure di Bethesda arriverà sul mercato americano il prossimo 9 ottobre, mentre è atteso nella nostra penisola per il 12 dello stesso mese nelle sue versioni PC, Xbox 360 e PS3

dOkancesco
00lunedì 1 ottobre 2012 18:58
carino The Darkness 3 ah no è Dishonored [SM=g1432559] [SM=g1432559]
U.C. 1973
00lunedì 8 ottobre 2012 12:08
primi voti per l'atteso gioco di betsheda:


CVG - 9.5/10
Quote:
The one thing I took away from it is the more patience you show in game, the more you're prepared to delve around the catacombs and really explore, the more it rewards you. So it's just a great game to kick back and just spend some quality time with.

...

There's some great games games out this winter. Hitman and Assassin's Creed 3 particularly look great. But this is just, like, a once in a generation sort of game. A real epic. And sort of the sort of thing you don't get too much of now. It seems to be everything is blowing into a more action, adventure type thing, where they've dumbed it down for the mass market. This is sort of like a real gamers game.
Shacknews
Quote:
And for that reason, Arkane Studios' Dishonored is a great RPG. My emotions drove my style of game play as the bodyguard Corvo, falsely accused of killing a beloved Empress and my friend. I started with the mindset that clearing my name was secondary to finding those that killed her and kidnapped her daughter, the future monarch that I had watched grow up in my time as their bodyguard. I began play in a non-lethal fashion, fully unaware that what I was about to experience went well beyond the traditional point-and-click RPGs.

...

But minor flaws aside, by the time the end credits rolled, I was emotionally exhausted and simultaneously stunned that a game could change the way I have always played. Dishonored is that rare RPG that takes the best of suspense novels and action movies and crafts them into the interactive experience. There is no need for number crunching or debates over ideal character builds. It is role-playing at its story-driven finest and Arkane has created an RPG formula worth emulating.
Giant Bomb - 4/5
Quote:
If you love yourself some Deus Ex, you're going to really like Dishonored, and if you've found the genre impenetrable in the past, I've got some good news for you.
The Verge - 9/10
Quote:
Dishonored succeeds, despite its late narrative missteps. With everything against it, Arkane has created a game with a unifying vision and design that stands apart from its contemporaries as something different. But more importantly, Dishonored succeeds as an ambitious game not content to take one thing and do it well. It demands more than most games ever will of its player, and gives more to players than most other games will ever manage.
Kotaku - Yes/10
Quote:
Playing a video game usually feels like battling against a designer's mind. Can you figure out exactly how to get past this obstacle? Can you find the solution to this next puzzle? Can you move quickly enough to defeat this boss?

Dishonored is different. Playing Dishonored feels like entering a designer's playpen. You're given a set of tools and encouraged to experiment with them, to break them, to explore and adventure and read and fiddle and sneak and kill. Freedom never felt so good.
Digital Chumps - 9/10
Quote:
Dishonored respects its audience by not only trusting them with a myriad of options, but also having the courtesy not to stand in their way. Its gameplay systems are open and intuitive, and reaching their potential feels special in a manner unrealized by any of its contemporaries. In a world where multiplayer suites didn't pollute game design Dishonored would be the latest in a long line of great, dedicated single player games. Instead it’s an anomaly, a game almost too good for its time. Don’t let it pass by.
Eurogamer - 8/10
Quote:
This is a muscular and confident game, one with the utmost faith in its own fiction and a dedication to gameplay satisfaction at a microscopic level, paid off in dozens of situations that feel completely random and organic, even when they've clearly been planted there for you to find. Tighter control and a more generous approach to replay value would elevate Dishonored to true classic status, but it stands as one of the year's best all the same.
IGN - 9.2/10
Quote:
It's a shame that Dishonored's story isn't greater than the sum of its decidedly memorable parts, but its gameplay absolutely is. Each mission is built as an elaborate network of choices for players to explore, and the same can be said for Corvo himself. Each player's selection of powers, perks and other upgrades will inform how they see and interact with this world, and no two play-throughs will be exactly the same. Dishonored is a game you'll talk with your friends about, and that you'll want to play multiple times. In this game there are always other paths to be taken and other challenges to conquer, and that's a refreshing thing indeed.
Strategy Informer - 9/10
Quote:
The plot may be straightforward but the level of detail in the world could inspire countless fan fiction stories. Some choices may not have the consequences you’d demand from Deus Ex or The Witcher but the vast majority do and they’ll blow your mind – you remember that side-quest I told you about earlier that sent me to another map entirely? I returned to it later in the game and my actions had left it overrun with Weepers. Get immersed in the world of Dunwall, of Tall-Boys, Weepers, Outsiders, Bone Charms and Granny Rags and you’ll be thinking about it long after the credits roll. Here’s what you’re going to do: buy Dishonored, put it on your system of choice, sit down, take your time, and play until Bioshock Infinite or Thief 4 comes out. But as far as I’m concerned, Irrational and Eidos Montreal really have to step up their game now Dishonored is here. Amazing.
PC Gamer - 92/100
Quote:
The fact that someone’s still putting real effort into the PC version of their multi-platform game is one good reason to buy it. But with Dishonored, there are quite a few. The fact that it doesn’t have any unskippable boss fights. That it’s one of the few major new games that isn’t a sequel or a remake. That a developer went to huge lengths to allow players this much freedom, and a publisher gave them the time and money to make it this slick.

It’s a big, shiny example of so much we keep asking for in games, but rarely get. Luckily, the best way to vindicate it is to buy and then play an amazing game.
Destructoid - 9/10
Quote:
Dishonored is that game of 2012. It's the big intellectual property that comes to retail and shows up the competition by being bold, original, and -- more importantly -- brilliant. Easily deserving of its place among the BioShocks and the Borderlandses, Arkane's aggressive, non-aggressive, unsubtle, sneaky, thoroughly versatile tale of intrigue makes for the kind of game that reminds us this generation isn't all straightforward shooters and "me too" trend-seekers. Its level design is some of the very best, its willingness to let the player decide their own path is exhilarating, and the satisfaction gleaned from a mission well done leaves one hungry for more.

Some dated visuals and a conventional arsenal do little to hold back what a truly beautiful, multifaceted, and ultimately invigorating adventure Dishonored manages to be.

19max80
00lunedì 8 ottobre 2012 13:08
Aggiunta la videorecensione di spaziogames al primo post [SM=x35275]
U.C. 1973
00lunedì 8 ottobre 2012 16:43
Re:
19max80, 08/10/2012 13.08:

Aggiunta la videorecensione di spaziogames al primo post [SM=x35275]




[SM=x35275]
brughita
00lunedì 8 ottobre 2012 17:49
Ragazzi dopo il vostro avvento noto già un ordine quasi mai visto prima [SM=x35329]
19max80
00lunedì 8 ottobre 2012 18:13
Re:
brughita, 08/10/2012 17.49:

Ragazzi dopo il vostro avvento noto già un ordine quasi mai visto prima [SM=x35329]




[SM=x35336]
M@33y
00lunedì 8 ottobre 2012 18:45
Ma siamo sicuri che sia un bel gioco... ?
xavier 75
00lunedì 8 ottobre 2012 19:18
Per pc esce?
U.C. 1973
00lunedì 8 ottobre 2012 19:46
Re:
xavier 75, 08/10/2012 19.18:

Per pc esce?




[SM=x35278] ...stesso giorno delle console
xavier 75
00lunedì 8 ottobre 2012 19:53
Re: Re:
U.C. 1973, 08/10/2012 19.46:




[SM=x35278] ...stesso giorno delle console




Bene bene bene
anettun
00lunedì 8 ottobre 2012 19:55
Bello [SM=x35361]
La SH che c'è dietro è già di per se una garanzia, ma...

...è un FPS [SM=x35298]

No buono per me, quindi passo [SM=x35311]


Ps: mi associo all'apprezzamento di Brughita: Complimenti [SM=x35275]
U.C. 1973
00lunedì 8 ottobre 2012 20:17
grazie per i complimenti [SM=x35336]
sia io che max cercheremo di tenere la sezione sempre aggiornata [SM=x35282]
winning
00lunedì 8 ottobre 2012 21:32
mmmmmH! [SM=x35363] qualcuno parla di capolavoro in giro per la rete, ho quasi la tentazione di provarlo, potrebbe essere davvero bello.....
bravetto
00martedì 9 ottobre 2012 12:30
oddio ma che è sta esplosione di FPS
solo FPS che pillole ....
brughita
00martedì 9 ottobre 2012 13:05
Pare sia un fps atipico, che quindi è tutt'altro cosa rispetto ai soliti fps di cui tutti dovrebbero avere le palle piene....
.Ghost.
00martedì 9 ottobre 2012 13:26
Sembra molto affascinante.. quasi quasi [SM=x35363] .
Svag3llo
00martedì 9 ottobre 2012 13:32
Re:
.Ghost., 09/10/2012 13.26:

Sembra molto affascinante.. quasi quasi [SM=x35363] .




nel caso direi che è un buon prezzo...
http://www.amazon.it/s/ref=nb_sb_ss_i_0_4?__mk_it_IT=%C5M%C5Z%D5%D1&url=search-alias%3Daps&field-keywords=dishonored&sprefix=dish%2Caps%2C200
19max80
00martedì 9 ottobre 2012 13:54
Re:
brughita, 09/10/2012 13.05:

Pare sia un fps atipico, che quindi è tutt'altro cosa rispetto ai soliti fps di cui tutti dovrebbero avere le palle piene....




Esatto. La trama ricorda molto The Darkness effettivamente. Sembra che la libertà d'azione unitamente all'uso dei poteri rendano il tutto interessante e appunto "atipico" rispetto agli fps standard.

Per quanto mi riguarda un titolo da tenere in considerazione sicuramente.
bravetto
00martedì 9 ottobre 2012 14:16
Re: Re:
19max80, 09/10/2012 13.54:




Esatto. La trama ricorda molto The Darkness effettivamente. Sembra che la libertà d'azione unitamente all'uso dei poteri rendano il tutto interessante e appunto "atipico" rispetto agli fps standard.

Per quanto mi riguarda un titolo da tenere in considerazione sicuramente.




si ma proprio la visuale in soggettiva è fastidiosa, secondo me sti giochi con una bella trama e ambientazione renderebbero molto di più in terza persona
xavier 75
00martedì 9 ottobre 2012 14:41
Re: Re: Re:
bravetto, 09/10/2012 14.16:




si ma proprio la visuale in soggettiva è fastidiosa, secondo me sti giochi con una bella trama e ambientazione renderebbero molto di più in terza persona




Non sono d'accordo. Secondo me in prima persona c'è' più immedesimazione.
brughita
00martedì 9 ottobre 2012 14:52
Max, xavierone, è già qualche tempo che vi confondo con quell'avatar simileeeeeeeee
19max80
00martedì 9 ottobre 2012 15:23
Re:
brughita, 09/10/2012 14.52:

Max, xavierone, è già qualche tempo che vi confondo con quell'avatar simileeeeeeeee




Cambiato così non ti confondi più [SM=x35290]
19max80
00martedì 9 ottobre 2012 19:43
Aggiornato il trailer con quello rilasciato oggi
Musagete
00mercoledì 10 ottobre 2012 16:41
che dite, vale la pena di farci un pensierino?
radioclan
00mercoledì 10 ottobre 2012 18:15
Re:
brughita, 08/10/2012 17.49:

Ragazzi dopo il vostro avvento noto già un ordine quasi mai visto prima [SM=x35329]



vero,sti' ragazzi ci danno dentro [SM=x35275]
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